صداقت 196

صداقت (پایگاه همدلی)

صداقت 196

صداقت (پایگاه همدلی)

صداقت 196

امام صادق علیه السلام :
الصِّدقُ ، عِزٌّ .
راستى ، ارجمندى است .
( بحار الأنوار : ۷۸/۲۶۹/۱۰۹ )

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

 


:eight_spoked_asterisk: تو نیکی می کن و در دجله انداز :eight_spoked_asterisk:

 

 

 

حضرت امیر می فرماید:
"اگر به کسی خوبی کنی و او شکر گزار خوبی شما نیست و حق شناسی نمی کند، یک وقت شما را به کار خیر بی رغبت نکند."
پشیمان نکند بگویی ای بابا!!! ما به هر شخص خوبی کردیم به ما بدی کرد، تو خوبی کن این به تو حق شناسی نمی کند، یک وقت می بینی یک شخص دیگر که اصلا از تو به او خوبی نرسیده در عوض به تو خوبی می کند؛ یعنی تو انتظار خوبی را از کسی که به او خوبی می کنی نداشته باش از عالم داشته باش.
 
کتاب اخلاق اسلامی/ ص 66
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۵۹
همگام با صداقت

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۰
همگام با صداقت

 

اگر می‏ خواهی جان و روحت آزاد باشد نمی‏ توانی شکم پرست باشی؛ نمی‏ توانی زن پرست باشی و روحت آزاد باشد، پول پرست باشی و روحت آزاد باشد و درواقع نمی‏توانی شهوت پرست باشی، خشم پرست باشی. 

   پس اگر می ‏خواهی واقعا آزاد باشی، روحت را باید آزاد کنی.

کتاب آزادی معنوی / ص 32

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۸
همگام با صداقت

 

سال‌ها از فاجعه فقدان پدر می‌گذرد، اما او همچنان با یادآوری آن خاطره بی‌تاب می‌شود. عطوفت پدر و توجه او به کوچکترین نکات، همچنان فرا راه زندگی او و خواهر و برادرهاست. چراغ فروزانی که نه تنها آنان که فرزندان بی‌شماری را هادی بوده است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۲۲
همگام با صداقت

 نگارنده این سطور، هرتوضیحی را برای این گفت وشنود خواندنی زائد می‌انگارد و تنها براین نکته پای می‌فشرد که آنچه در این مصاحبه آمده، نمادی از سبک زندگی اسلامی است که از قضای روزگار، نیاز جامعه امروز است.با سپاس از سرکار خانم عالیه روحانی همسر شهیدآیت الله مطهری که ساعتی باما به گفت وگو نشستند.

 

 

*به عنوان سوال آغازین، بهتر است از آشنایی با استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و چگونه گی ازدواج با ایشان بگویید؟

من خیلی جوان بودم که با ایشان ازدواج کردم. پدرم روحانی و مادرم از خانواده متمولی بودند. آقای مطهری شاگرد پدرم بودند و پدرم فوق‌العاده به ایشان علاقه داشتند و فکر می‌کردند اگر ایشان را از دست بدهند، در واقع گوهر گرانبهایی را از دست داده‌اند و انصافاً هم درست فکر می‌کردند. تفاوت سنی من و آقای مطهری زیاد بود و خود ایشان هم آن‌طور که بعدها فهمیدم ترجیح می‌دادند همسری را انتخاب کنند که این‌قدر جوان نباشد، ولی پدرم معتقد بودند فردی با خصلت‌های آقای مطهری، هر سن و سالی که داشته باشد انسان یگانه و ممتازی است و تفاوت سن و مسائلی از این قبیل در برابر علم، دانش و تدبیر ایشان هیچ ارزشی ندارد.

 

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۲۲
همگام با صداقت

اصل انتظار فرج از یک اصل کلی اسلامی و قرآنی دیگر استنتاج می شود و آن اصل”حرمت یأس از روح الله” است. مردم مؤمن به عنایات الهی،هرگز و در هیچ شرایطی امید خویش را از دست نمی دهند. انتظار وظیفه است اما وظیفه، انتظار نیست؛ یعنی ما موظفیم که منتظر و امیدوار به آینده باشیم ولی وظیفه ما صرفا این نیست که منتظر باشیم. “انتظار مثبت” همان است که توأم با آمادگی است.

شهید مطهری

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۲
همگام با صداقت